امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه اکنون باید کسی را انتخاب کنیم که قصد مبارزه با فساد را داشته باشد، عنوان کرد: همان گلایه‌ای که همه داریم وقتی که می‌بینیم مردم گاهی برای چند میلیون تومان گرفتار می‌شوند اما زالوصفت‌هایی بی محابا به بیت المال دست اندازی می‌کنند و صدها و هزاران میلیارد از بیت‌المال را به غارت می‌برند؛ بالاخره یک ناجی باید این دست‌های خیانت کار را قطع کند، کسی که جوانان را باور داشته باشد وخود را خادم مردم بداند.
کد خبر: ۹۶۵۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰ 22 May 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان: حجت الاسلام «محمدحسین مدبر»،در برنامه «سخن جمعه» با اشاره به آیه19 سوره مبارکه «نور»، گفت: خداوند متعال در این آیه شریفه می‌فرماید: «آن کسانی که دوست دارند کارهای زشت و گناه در جامعه مسلمان شایع شود به عذابی دردناک در دنیا و آخرت مبتلا می شوند»؛ خداوند حقیقت زشتی گسترش فحشا و منکرات در جامعه و اثر آنها در دنیا و آخرت را می‌داند که چه آسیب‌هایی به روح و روان و اعتماد افراد با ایمان و اجتماع می‌زند و هم به خوبی آن کسانی که این‌کارها را می‌کنند می‌شناسد هرچند افراد، ماهیت و عواقب بد و حقیقت آن را به خوبی ندانند.

 

امام جمعه جهرم افزود: نکته قابل توجه است این است که خداوند متعال می‌فرماید: عذاب در انتظار آن کسانی است که این کار را انجام نمی‌دهند اما آن را دوست دارند؛ پس حساب کسانی که اقدام می‌کنند و با رفتارشان باعث گسترش بدی‌ها در جامعه می‌شوند کاملا روشن است.

 

وی ادامه داد: حقیقت این است که اگر زشتی‌ها خاموش نشود و دامن‌گستر شود، به مرور عادی می‌شود و از قباحت می‌افتد و مردم به راحتی آن را مرتکب می‌شوند بدون این‌که احساس گناه کنند و ای بسا منکری به مرور زمان تبدیل به یک امر مباح و شاید تبدیل به یک معروف بشود و امنیت روانی و اجتماعی از بین برود و با تبلیغ و اشاعه زشتی‌ها حریم‌های خصوصی مورد تجاوز واقع شود و موجبات خشم و غضب خداوند متعال فراهم شود.

 

به گفته امام جمعه جهرم، فاحشه در ادبیات قرآن غیر از آن معنایی است که فارسی زبانان به زنان بدکاره نسبت می‌دهند بلکه به گناهانی گفته می‌شود که زشتی‌اش از حد معمول فراتر است؛ مانند دروغ، تهمت، افترا، غیبت و بسیاری از گناهان کبیره که در همین دایره قرار می‌گیرند که به عنوان نمونه امیرالمومنین (ع) در روایتی می‌فرمایند: زشتی هیچ گناهی به اندازه زشتی دروغ نیست.

 

وی بیان کرد: متاسفانه امروزه ابزاری بنام فضای مجازی در اختیار همگان است که به سرعت بدی‌هایی چون دروغ و تهمت که باعث نومیدی مومنین می‌شود را بین ده‌ها و یا صدها هزار نفر گسترش می‌دهد که در گذشته چنین امکانی فراهم نبود بنابراین کاربران فضای مجازی باید این آیه شریفه و مانند آن را نصب‌العین زندگی خود قرار دهند که نکند با یک اقدام کوچک، جلو پوشیده شدن بعضی از گناهان زشت گرفته و حتی گسترش پیدا کند که طبق این آیه شریفه به بدترین و دردناک‌ترین عذابهای دنیوی و اخروی مبتلا می شوند.

 

به گفته حجت الاسلام مدبر دروغ هم تنها آن امر مصطلح نیست چون پیامبر عزیزمان فرمودند: «کَفَی بالمرء کِذْباً أنْ یحدثَ بِکُلّْ ما یَسْمَعُ» در دروغگو بودن یک انسان همین بس که هرچیزی به او گفتند آن را بازگو بکند؛ همان کاری که گاهی افراد به محض این‌که در صفحه گوشی‌همراهشان مطلبی دیدند بدون تحقیق برای دیگران ارسال می‌کنند.

 

وی ادامه داد: اکنون در ایام انتخابات اگر حرف‌هایی در مورد کاندیداها دیدیم بلافاصله این آیه شریفه را مدنظر قرار دهیم و قبل از این‌که از درستی خبر مطمئن نشویم اقدامی نکنیم؛ هرچند اگرمطمئن باشیم هم باید صلاح کار را مد نظر قرار دهیم و ابتدا مطلب را جهت اصلاح به خود طرف منتقل کنیم و باز اگر لازم شد به مسئولین امر گزارش دهیم که گاهی این تشخیص وظیفه سخت است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه به هرحال باید بدانیم که گناه مثل ویروس است که اگر گسترش پیدا کرد همه متضرر می‌شوند، گفت: گناه را باید همان ابتدا خاموش کرد چرا که مانند آتش عمل می‌کند و همه را می‌سوزاند و گاهی به سادگی خاموش هم نمی‌شود؛ خدای متعال خیرخواه ماست که این حقیقت تلخ را گوشزد می‌کند پس به آن عمل کنیم.

 

امام جمعه جهرم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هشتم شوال که سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع)، گفت: این حادثه در قریب به صدسال پیش یعنی سال هزار و سیصد و چهل و چهار قمری توسط وهابی‌های خبیث منصوب به محمدبن عبدالوهاب یهودی زاده که خانواده‌اش تازه مسلمان شده بودند رخ داد.

 

وی اضافه کرد: نطفه شومی که به دست انگلیسی‌های خبیث در جامعه اسلامی پدید آمد و یکی از جنایت‌هایشان حمله به مدینه و تخریب گنبد و بارگاه ائمه طاهرین (ع) و بعضی از اصحاب رسول خدا (ص) مانند همسران پیامبر و پدر بزرگوار پیامبر که همزمان بسیاری از اماکن مذهبی را هم با خاک یکسان کردند؛ امید که خدای متعال در همین دنیا عاقبت این‌کارهای زشت را نصیب آنها کرده و نصرت خود را به شیعیان و اهل ولایت نثار کند.

 

حجت الاسلام مدبر همچنین به سوم خرداد سالروز قله افتخارات دوران دفاع مقدس یعنی عملیات «بیت‌المقدس» و آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و اظهار داشت: در حقیقت اگرهشت سال دفاع مقدس را به یک کوهستان تشبیه کنیم فتح خرمشهر بلندترین قله آن است که دست غیبی و نصرت خداوند به یاری رزمندگان شتافت و آن حماسه آفریده شد وهمین جا به روان پاک شهدای این عملیات درود می‌فرستیم و برای تمام رزمندگانی که در این افتخار سهیم بودند چه آنهایی که به رحمت خدا پیوستند و چه سایرین، غفران الهی و عافیت و موفقیت طلب می‌کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه متاسفانه این روزها دنیای اسلام شاهد جنایت صهیونیست‌ها نسبت به مردم مظلوم فلسطین است که تا کنون بیش از 200 مرد و زن و کودک را به خاک و خون کشیده‌اند، گفت: این خوی استکباری و کشورگشایی و یهودی‌سازی‌ها عرصه را بر برادران مسلمان تنگ کرده است؛ امیدواریم که خداوند متعال نصرت و یاری و رحمت و موفقیت را نصیب مسلمانان فلسطینی کرده و به مسلمانان جهان توفیق همکاری و هم دردی و دعا عنایت کند که هر چه زودتر این جرثومه فساد از روی کره خاکی برداشته شود.

 

حجت الاسلام مدبر به ایام انتخابات هم گریزی زد و با اشاره به اینکه مقام عظمای ولایت فرمودند روز انتخابات برای مردم و نظام ما بی‌شباهت به لیلة‌القدر نیست آن شبی که سرنوشت یکسال انسانها در آن مشخص می‌شود، گفت: این انتخابات ریاست جمهوری هم سرنوشت چهارساله مملکت را رقم می‌زند، پس لازم است روز 28 خرداد مانند شبهای قدر همه بیدار باشیم و نکند مانند خفتگان شب قدر که معلوم نیست چه سرنوشتی در انتظارشان است به خودمان و دیگران ضربه وارد کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: چه خوب که روح شهدا و قلب دوستان و مردم را با حضور گسترده و آگاهانه با انتخاب فرد اصلح، دلسوز، عدالت گرا شاد و ناامیدی را برای دشمنان به ارمغان آوریم و بدانیم که هر رای ما تیری به قلب و چشم دشمنان است.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه اکنون باید کسی را انتخاب کنیم که قصد مبارزه با فساد را داشته باشد، عنوان کرد: همان گلایه‌ای که همه داریم وقتی که می‌بینیم مردم گاهی برای چند میلیون تومان گرفتار می‌شوند اما زالوصفت‌هایی بی محابا به بیت المال دست اندازی می‌کنند و صدها و هزاران میلیارد از بیت‌المال را به غارت می‌برند؛ بالاخره یک ناجی باید این دست‌های خیانت کار را قطع کند، کسی که جوانان را باور داشته باشد وخود را خادم مردم بداند.

 

وی تصریح کرد: اکنون صلاحیت حدود 40 نفر مورد بررسی است که به طور طبیعی عده‌ای که شرایط لازم برای ریاست جمهوری را ندارند خصوصا افرادی که در دوره‌های گذشته به دلیل مخالفت با نظام و ارزش‌ها رد صلاحیت شده و تغییر وضعیتی نداشته‌اند کنار گذاشته می‌شوند که امر غیرمنتظره‌ای نیست چون مسئولیت خطیر است ونمی‌شود این سکان را به دست هرکسی داد.

 

امام جمعه جهرم در پایان گفت: امیدواریم مردم دارالمومنین جهرم هم در این روزهای انتخاباتی مانند همیشه بدرخشند و خداوند توفیق حضوری گسترده همراه با تشخیص و انتخاب اصلح به آنها عنایت کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار